Gratis champagne, hangkakkers en vieze voeten - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Stefan en Michelle - WaarBenJij.nu Gratis champagne, hangkakkers en vieze voeten - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Stefan en Michelle - WaarBenJij.nu

Gratis champagne, hangkakkers en vieze voeten

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Stefan en Michelle

17 Augustus 2005 | Tsjechische Republiek, Praag

Zo,

we hebben net heerlijk gegeten in een goed goedkoop restaurantje aan de rand van het centrum. Een heerlijke peppersteak op. Daarna vroeg ik een Irish Coffee (stond niet op de kaart) maar ze begreep het niet helemaal. Dus kreeg ik een losse wiskey en een losse koffie. Gelukkig zat er wel slagroom op de koffie dus mikte ik het hele glas in de koffie. Lekker sterk :)
Okee, Praag. Eerste inDRUK: DRUK!! Sjonge jonge, je moet slalommen om de mensen heen om vooruit te komen. Vannochtend was het bewolkt en heb ik me kreupel gelachen om die jappen met para-kleppers op. Van die zonnekleppen, maar dan een halve meter lang. Schitterend! En de statiefen op hun schouders natuurlijk!
Gisterenochtend zijn we om 11.00 aangekomen in de Gouden stad. We hebben onze voeten weer goed weten te pijnigen door natuurlijk weer de steilste heuvels in omstreken uit te kiezen om te bewandelen. Mooie plaatjes kunnen schieten, 't was lekker weer, goed temperatuurtje (graadje of 24).
We hebben ons vergaapt aan de mooie torens, gouden versieringen, bruggen en parakleppers.
We hebben nog 2 puzzelboekjes aan de haak geslagen, met cijfers, dus dat snappen we. Dus zaten we vaak samen romantisch puzzeltjes op te lossen.
Op de terugweg vonden we het leuke restaurantje waar we net ook hebben gegeten. Het is een huis, omgebouwd tot restaurant. Heel licht interieur en creatief met tuingereedschap: bestek in emmers, harken als kapstok, emmers als lampen, hamers bij de peper en zout. Erg grappig.
In Brno hebben we de kofola ontdekt, waar we hier maar meteen een 2 liter fles van hebben ingeslagen en nu aan het nuttigen zijn.
Omdat we gisteren onze tere voetjes al hadden gesleten, ging ik vandaag op teenslippers door het leven. Mijn voeten zijn vergelijkbaar met die van een zwerver die zich in geen jaren heeft gewassen. Heerlijk.
We moesten nog even naar de wc voordat we richting restaurant gingen, dus dachten we stiekem in het museum te kunnen gaan. Dat is een onwijs groot, mooi, chique en duur gebouw met fonteinen en veel goud en veel hangkak. Op m'n slippers ging ik naar binnen, wauw! Het was echt super super chique binnen. Dus wij natuurlijk foto's maken om, dachten we, er daarna meteen weer uitgeschopt te worden. Maar dat gebeurde niet! Dus gingen we maar omhoog. Eenmaal boven kwam de ober in het wit met een dienblad met champagne op ons af, om ons een glas aan te bieden. We sloegen bijna steil achterover, zo grappig vonden we het, maar dat deden we natuurlijk pas nadat we het glas in stijl hadden aangenomen, met een stalen gezicht.
Super grappig om tussen al die hangkakkers te staan, met je vieze voetjes en een glas champagne. Even voelden we ons megachique.

terug naar brno. Ja, ik lag te slapen ja, ik was echt kapot. En dat terwijl het zo'n mooie dag was. We besloten de volgende dag te gaan mountainbiken, we hadden ons al helemaal laten informeren. Maar die avond ging het regenen... en natuurlijk bleef het de nacht ook regenen, heel hard! En natuurlijk regende het ook toen we wakker werden. Dus viel ons plan, opnieuw in het water. Dus zijn we maar gaan winkelen en slenteren, hebben niet heel veel beleefd die dag. Om ons te troosten gingen we naar ons inmiddels stamrestaurant waar we ons tegoed deden aan een goede maaltijd.
De volgende ochtend lekker vroeg weggegaan richting Praag, met mazzel nog een treintje eerder (en snellere verbinding) kunnen pakken, dit keer hadden we de coupe voor onszelf. Dat was wel effe anders toen we naar Brno gingen, waar we tegen elkaar aan stonden, 2 uur lang, tussen tassen, honden, oma's en stokbroden, omdat het gewoon zo vol was. Dikke pret.
Morgen vertrekken we met een mega luxe bus (na die champagne willen we niet anders meer) voor ongeveer 4 euro's naar Karlovy Vary, waar we nu wel willen gaan mountainbiken en een lekker thermen bad willen bezoeken. Na die stad zit onze reis er alweer op! Maar daar denk ik nog even niet aan.
Ik ga er nu weer vanaf, lekker puzzelen op bed. Trouwens, in Brno hadden we nog een heerlijke 2 persoonskamer met badkamer, hier is dat een krakend schoolpand met 12 bedden op 1 kamer en een lekkere geur als je wakker wordt. Kan je je vast wel wat bij voorstellen.
Nou goed, hier laat ik het bij. Gelieve te reageren :)

Groetjes, liefs en knuffels!

Michelle en stefan die er net naast is geschoven

• 17 Augustus 2005 - 20:06

Annaleen:

Hey echt kick dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Lijkt me echt een super ervaring zo goedkoop mogelijk van alles doen (ook zeer aangenaam voor de studenten onder ons :P)
    Michelle tot snel gaan we lekker terrassen met zijn allen en lekker bijkletsen
    xxx annaleen

• 17 Augustus 2005 - 20:15

Sis:

Het gaat allemaal nog altijd goed gelukkig :p

Veel plezier met mountain biken enzo en ik hoop dat het weer meewerkt en sowieso nog veel plezier in jullie laatste stad!

• 17 Augustus 2005 - 20:22

Marissie:

Ha mies en steef!

Zoolang nie gezien! Ist een beetje uit te houden daaro?? erg leuk die verhalen steeds weer, zekr omdat ik er zelf ook ben geweest, kan ik me inleven !
    TOT gauw!
    dikke x Mariska

• 17 Augustus 2005 - 20:33

Naatje:

Klinkt nog steeds allemaal ontzettend stoer!! Ik geniet mee!! Have fun nog en tot snel. xxx

• 17 Augustus 2005 - 21:07

Ron En Marja:

Hoi Swiebertjes,

Jullie hebben weer aardig wat beleefd! Het is leuk om steeds al die verslagen te lezen. Jullie maatschappelijke positie stijgt trouwens met de dag zeg! Wij hebben geen slok champagne aangeboden gekregen in Frankrijk. We moesten zelf onze eigen cider kopen bij de Carrefour!
    Jammer steeds van al die regen. Maar wel het juiste middel voor schone voeten!
    Nog veel plezier de laatste dagen en een goeie terugreis.

Groetjes en xxxxxx

• 18 Augustus 2005 - 11:20

Dolf & Patricia:

wij zijn laat ingehaakt ivm onze vakantie in Frankrijk. Leuk om te lezen dat jullie het zo naar je zin hebben. Heben jullie en passent de Karels of Koningsbrug nog aangedaan in Praag? Schijn je niet te mogen missen! Grappig te horen dat jullie Karlovy Vary zitten. Jullie met een luxe bus ik ben er naar toe gelopen. Ik heb je van daaruit ooit nog weleens gebeld Michelle. En trouwens iets anders dan water (voda) heb ik daar nooit gedronken. De mensen zijn aardig en behulpzaam vinden jullie niet?
    Groetjes en dikke kussen
    Geniet nog volop van de staart!

• 19 Augustus 2005 - 10:54

Mette:

Bedankt voor jullie kaartje!!! Erg leuk! Wanneer kom je nou weer naar Nederland terug :( We gaan gauw een echte nederlandse irish cofee drinken! (bestaat dat?) dikke kus van mij!X

• 19 Augustus 2005 - 13:34

Mam:

Hallo wereldreizigers, allereerst heel veel knuffels terug! Zo dan, ja inderdaad,nog maar 2dagen en jullie zijn weer in dordrecht (vind ik niet erg want drie weken zonder jullie is wel láng).

• 19 Augustus 2005 - 13:41

Mam:

Oja, nog bedankt voor het leuke kaartje, ook oma Gre was er helemaal blij mee. Nog heel veel plezier de laatste dagen, en goede reis terug,tot zondag!!xxx

• 19 Augustus 2005 - 15:56

Naatje:

Jaaa, ook errug bedankt voor het kaartje! en een hele goeie terugreis! als je zin hebt kunnen we dinsdag het rippel stippel spel spelen op de moerdijk met de 1e jaars haha, wil niet alleen!! buhuhu;)Nou geniet er nog van!! xxx