Kalofer-Kazanlak-Triavna-Veliko Turnovo - Reisverslag uit Veliko Tŭrnovo, Bulgarije van Stefan en Michelle - WaarBenJij.nu Kalofer-Kazanlak-Triavna-Veliko Turnovo - Reisverslag uit Veliko Tŭrnovo, Bulgarije van Stefan en Michelle - WaarBenJij.nu

Kalofer-Kazanlak-Triavna-Veliko Turnovo

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Stefan en Michelle

26 Augustus 2007 | Bulgarije, Veliko Tŭrnovo

Hee lui!

Ik heb intussen buikpijn van het lachen om jullie berichtjes. Als ik jouw stukje lees, leontine, dan is het net alsof ik een stukje van mezelf lees, blijkt toch dat we familie zijn, haha.
Bedankt voor jullie reacties, geeft echt een gevoel dat jullie wat dichter bij ons zijn.
Tijdens het paardrijden had ik nergens last van, maar de volgende ochtend, toen we vertrokken naar een andere plek (triavna, was ons doel) kreeg ik ineens weer enorme buikpijn enzo. Ik ben toen echt heel misselijk geworden, maar stoer als ik ben, dacht ik dat het wel over zou gaan. Nou, niet dus. Ik moest echt overgeven in de bus, maar ik vertikte het om dat te doen, in front of all the people, dus hield ik het binnen.
Stefan kon het echter niet aanzien en dus zijn we in Kazanlak uitgestapt en is stefan met 2 tassen op naar het dichtsbijzijnde hotel gewandeld met mij strompelend achter hem aan. Eenmaal daar ben ik op de bank gestort die daar was, en heeft steef om een kamer gevraagd. Het bleek dat ze voor 12 uur geen kamers weg konden geven, behalve aan reserveringen, en het was pas 9 uur. Maar toen ik na een tijdje echt ellendig werd en op 't punt stond daar over te geven, hadden ze ineens een kamer vrij en werd ik daarheen geescorteerd. Daar heb ik direct m'n maaginhoud geledigd en ben daarna iets van 4 uur gaan slapen, omdat ik doodop was (waarvan weet ik niet).
Intussen is stefan het stadje ingegaan en heeft hij zichzelf vermaakt in de zinderende hitte. Toen hij terug kwam sliep ik nog, en is hij ook een bejaardenslaapje gaan doen.
's middags zijn we toen samen de stad in gegaan die nog best leuk was. Ik voelde me wonder boven wonder een stuk beter. Ik heb zelfs een maiskolf op weten te eten en binnen weten te houden.
Volgens mij was die dag de warmste dag die we tot nu toe hebben meegemaakt, ik schat wel 46 graden, het was alsof je in een wolk van hitte liep. Af en toe waaide er een windje, maar die bracht vaak alleen maar nog meer hitte mee in plaats van verkoeling.
We hebben wat gewinkeld en terrasjes gepakt, en van de airco in de winkels geprofiteerd. Ik voelde me zelfs zo goed dat we 's avonds uit eten konden. Wel bewust geen vette dingen gegeten, en ook geen alcohol meer voorlopig.
Vannochtend voelde ik me nog steeds goed, en zijn we op weg gegaan naar Triavna, waar we na twee busreizen waren. Maar het stadje viel ons erg tegen en leek mij vooral niet zo boeiend, dus hebben we besloten door te reizen naar Veliko Turnovo, waar we met de trein naartoe zijn gegaan. Daar zijn we rond 2 uur aangekomen. We liepen daar iemand van een hostel tegen het lijf die ons met de auto naar zijn hostel heeft meegenomen en waar we nu dus zijn. Het is een gezellig hostel vlakbij de hoofdweg en de bezienswaardigheden en ze hebben ook gratis internet, waar ik nu dus gebruik van maak.
Er zijn ook nog twee nederlandse meisjes die rondreizen door roemenie, bulgarije en nog wat andere landen, die ons wat advies vroegen over mooie wandelplekken (daar wisten wij wel het een en ander van). Ze waren onder de indruk van onze (hoeveelheid) foto's. We gaan strakjes denk ik de stad verkennen.
Hoe is de barbeque jongens, of zijn jullie nog niet begonnen? Zal wel niet, het is ook een uur vroeger dan hier.
Ohja, wat hier ook zo typisch is, is dat mensen nee schudden als ze ja bedoelen en knikken als ze nee bedoelen. Ook als ze een gebaar maken van ' blijf maar daar' bedoelen ze eigenlijk ' loop maar mee'. Dat soort dingen kunnen nogal eens verwarrend zijn.
Fijn dat jullie ons op de hoogte houden hoe het met pip en mik gaat, we maken ons af en toe een beetje zorgen om mik. En ik bedankt ron maar namens steef voor het wassen van zijn autootje, hij was er al bang voor dat het onder de stront zou zitten, maarja...
En ja dat gepreek van jullie over het piringebergte was ook wel terecht, maar sommige dingen moet je eerst ervaren he, een soort shock therapy, leren van je fouten enzo...
Ja kees, ze hebben hier nog steeds van die ranzige hurk wc's, ook bij berghutjes enzo, een andere reden waarom ik niet zo snel met backpck en al de bergen in zou trekken, want ik zou dan gewoon weigeren daar gebruik van te maken. Soms durven ze er zelfs nog geld voor te vragen.
Oh het weer is hier vandaag helemaal niet zo goed, slechts iets van 30 graden en bewolkt, af en toe zelfs een drupje regen. Het zal de komende dagen zo blijven, schijnt het. Op zich vind ik het wel ff lekker, niet die zinderende hitte.
He erik, met ons gaat het goed, hoop dat jij alweer beter bent? Ik hoop ook je snel weer in 't echt te spreken!
Leentje, we halen onze traditie wel op de een of andere manier op een andere manier in, komt goed! Voel je je daar al alleen in je eentje?
Verder iedereen bedankt voor de reacties, reageer maar flink deze 2 dagen, want nu hebben we goed de gelegenheid om te lezen en te reageren.
Liefs!

Mies en steef

• 26 Augustus 2007 - 21:46

Leentje:

Nou weer als eerste haha voel me echt wel goed nou! nou ja welke gek zit er ook om bijna 00.00 achter de computer op zondagavond. Ikke dus :)
    weer van alles meegemaakt lees ik echt super joh. Balen dat je zo ziek was gelukkig maar 1 dagje en ach had steef ook de gelegenheid om van zijn blessures af te komen met zijn bejaardenslaapje. Dus ieder nadeel heeft zijn voordeel zullen we dan maar zeggen. Nou dordt op je bord was erg gezellig allleen had ik totaal geen honger dus ik heb alleen een half voorgerecht genomen en een half hoofdgerecht was wel erg lekker. Maar daarna nog gezellig de stad in gegaan dus wederom was dit jaar ook geslaagd en helemaal omdat ik niet zoveel calorieen tot me had genomen haha en das helemaal geweldig want ik ga woensdag richting de sauna met mette dus dan val ik niet zo op met mijn calorie arme kont. Nou fijne week nog daar en denk aan mij woensdag want ben doodnerveus
    Liefs

• 27 Augustus 2007 - 08:36

Mariska:

Nou plaatste ik net een berichtje, maar volgens mij is die niet goed aangekomen:s Dus dan nog maar een keer!
    Leuk om jullie avonturen te lezen! En ik denk dat je iets verkeerds gegeten had?
    Naat en ik zijn dit weekend naar Volendam geweest, en we hadden ook superlekker weer, *die 45 graden van jullie haalden wij niet, maar twas toch lekker warm!:D
    We hebben zelfs int IJsselmeer gezwommen! Dat zegt genoeg toch!
    Veel plezier daar nog!
    Groetjes, Mariska:d

• 28 Augustus 2007 - 16:29

Naatje:

Jeetje, Mies!!! Wat een verhalen typ jij! Ik dacht dat ik al los ging met verhalen op Aruba, maar jij overtreft alles! Hmm, hoe moet ik dat nu weer gaan overtreffen? ;) Dat wordt dan maar weer reizen whahahah!
    Maarre volgens mij hebben jullie t goed naar je zin, lekker hoor! En die 45 graden, dat kan altijd warmer hoor, het is nog iets te min, kom op, zweten zullen jullie!!

Geniet nog maar even he!

Doeiii xxx Naatje

• 28 Augustus 2007 - 18:13

Ron En Marja:

Koud hè? Maar 30 graden! Ik zou m’n wintermuts maar vast gaan opzoeken! Nee dan hier! Een zonnetje en 18 graden. Maar dat is altijd nog beter dan regen. En een aardige temperatuur om bij te werken. Zelfs Ron gaat het weer eens voorzichtig proberen. Effe ruiken zoals hij dat noemt. Gelukkig was je weer gauw hersteld Michelle, was het de hitte of was je de avond daarvoor een leuke cocktail tegen gekomen? Je hebt in ieder geval best een sterke maag, als daar ’s middags alweer een maïskolf in kan! Zondagavond hebben we bij Kees en Aimee heerlijk gebarbecued. Ze hadden er veel werk van gemaakt en dat werd beloond door de weergoden met prima barbecueweer!
    Vandaag is onze nieuwe bank gearriveerd. We hebben er nog niet op gezeten. Nee, niet uit zuinigheid, maar omdat het leer eerst 2x ingesmeerd moest worden met een of ander protectiesmeersel. Een snertklusje trouwens. Ik zoek vrijwilligers voor de volgende keer!
    Straks gaan we nog even naar Krezip in Gorinchem (zomerfeesten). Donderdag gaat je vader naar Belle Perez, of ik dan weer te motiveren ben is nog de vraag!
    Voor de komende dagen nog veel plezier!

Groetjes,

Ron en Marja

• 29 Augustus 2007 - 19:00

Aimee:

test

• 29 Augustus 2007 - 19:16

Aimee:

Hallo luitjes, hoe gaat het daar? Gelukkig doet ie het nu weer want het is geregeld hommeles met de server, heb je net een uitgebreid verhaal getypt en dan kan het niet geplaatst worden, oma John had al naar de server geschreven en die vermoedden dat het een bug was, en wisten ook niet wanneer het weer zou werken. De katten worden goed verzorgd, althans pipi ziet er goed uit en komt altijd even kroelen als je eten geeft, maar mik heb ik al een poos niet meer gezien. Hopelijk komt ze weer te voorschijn als jullie weer thuis zijn.
    Wat zullen jullie blij zijn als je weer eens op je eigen normale wc kan zitten, die vieze wcpapiertjes naast de wc in een mandje daar zakt je broek echt spontaan van af lijkt me.
    De bbq was heel gezellig, heel jammer dat jullie het gemist hebben hoor.
    Morgen draai ik mijn laatste late dienst op de plataan en dan begin ik volgende week eindelijk in het Polderhuis.
    Heb er zin in.
    Nog veel plezier en tot mails, xxxxxxxMam