Blagoevgrad-Melnik-Sandansky - Reisverslag uit Sofia, Bulgarije van Stefan en Michelle - WaarBenJij.nu Blagoevgrad-Melnik-Sandansky - Reisverslag uit Sofia, Bulgarije van Stefan en Michelle - WaarBenJij.nu

Blagoevgrad-Melnik-Sandansky

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Stefan en Michelle

17 Augustus 2007 | Bulgarije, Sofia

hallo allemaal!

Bedankt voor jullie reacties,erg leuk om te lezen. Ik had alleen geen tijd om mijn eigen erslag na te lezen, dus stefan zag net al ergens ' ziekenhuis' staan waar eigenlijk vliegtuig moest staan. Niet denken dat ik ergens opgenomen ben ofzo hoor :)
Ik zit hier echt achter het meest gare toetsenbord waarbij ik echt keihard op de toetsen moet rammen om letters tevoorschijn te toveren, en dan nog mis ik er een aantal, dus dat zal misschien mijn wat onvolledige taalgebruik verklaren, wees dus gewaarschuwd.
Nou dan meteen als antwoord op je vraag oma, het zal niet gaan om hier foto's op te zetten. Het kost sowieso geld, wat op zich niet erg is, maar de foto's mogen er maar een jaar op blijven staan en dat vind ik gewoon belachelijk. Maar bovenal zou ik er hier een dag voor uit moeten trekken om er vijf foto's op te kunnen zetten, wat ik niet de moeite vind. Ik zit hier te fietsen om internetverbinding te krijgen (bij wijze van). Het is al bijzonder dat ze het hir uberhaupt hebben..
We zitten nu dus in sandanksy wat de titel al doet ermoeden. Het is geen bestemming maar een tussenstop, op weg naar bansko, dat in het pirin gebergte ligt. In blagoevgrad hebben we vooral gewinkeld en ge-terrast, als dat een werkwood is. We wilden een dag gaan paintballen/raften/karten/etc, dus zijn we er sochtends helemaal met de taxi heen gegaan, maar het park bleek gesloten te zijn. Dus toen konden we weer terug met de taxi. Jullie vinden het allemaal goedkoop, maar eigenlijk is dit een stuk duurder allemaal dan we gewend zijn. In slowakije hadden we een dagbudget van 20 euro, hier zitten we daar dik boven. Drinken en vervoer zijn hier niet zo goedkoop als vorige keren. Maar we gaan niet mierenneuken natuurlijk, maar ik ben en blijf een nederlander :)
NOu, toen moesten we inenens een andere dagvulling vinden. We zijn toen de stad uitgelopen richting een groot park, waar ook op een kaart een giraf op getekend stond. We dachten dus aan een zoo ofzo, maar omdat het zo klein was op de kaart, verwachtten we er niet teveel van en hielden we meer een kinderboerderij voor ogen.
Na een eindje heuvelopwaarts te hebben gelopen en bijna niemand tegen te zijn gekomen, kwamen we inderdaad bij een zoo aan. Het was echt uitgestorven, maar de hekken stonden open, dus zijn we maar gewoon naar binnen gelopen.
Het is echt bizar om gewoon niemand tegen te komen, dat kun je je in nederland echt niet voorstellen. De zoo lag tegen een heuvel en het pad liep zigzaggend omhoog. We bwegonnen inderdaad met kippen en konijnen, maar algauw kwamen de exotische vogels, en toen ook de apen. Daarna kwamen de wolven en prairiehonden, en op de hoek stonden zelfs beren! Die zaten in een soort leeg zwembad, waar je over de rand kon leunen. De beren zag er echt lief uit, en gingen tegen de rand staan om ons zo aan te kijken, echt leuk! Nog verder lagen zwijnen, emoes, geiten en dat soort beesten, en het hoopgtepunt waren de leeuwen!
Nou is dat op zich niet bijzonder, maar de omstandigheden maakten dat wel. Op een doodgewone dag leeuwen tegenkomen terwijl je niemand ziet. Ik vind het nog steeds bizar.
Daarna wilden we het park in gaan, maar de hekken waren gesloten. Het park zag er heel mooi uit, heel groots. We zijn toen een soort van ingebroken via een zijweggetje, en toen kwamen we er alsnog. Daar kwamen we ook al helemaal niemand tegen, terwijl het zo'n mooi park was, en zo groot! We vonden het wel vreemd dat het wel helemaal verpauperd was, de bankjes waren weggehaald, de beelden soms ook, er zat graffiti op de monumenten die er nog wel stonden, en waar ook watervallen moesten zijn geweest, was het nu overwoekerd en droog. We vonden uiteindelijk de verklaring in een overduidelijk communistisch monument. De bulgaren zijn duidelijk erg blij van het communisme af te zijn, en laten alles wat nog uit die tijd stamt aan zijn lot over. Dat hebben we wel vaker gemerkt. Toch hebben we heel leuk gewandeld, hoewel het soms wel een beetje een creepy sfeertje had.
Het is trouwens echt ZO heet, je kan het je niet voorstellen! Het is soms echt ondraaglijk.
Ze hebben hier op het terras ook altijd 1,5 liter flessen water die je kunt bestellen, en overal zijn fonteintjes waar je wat kunt drinken. En je drinkt echt gerust 1,5 liter op bij je avondeten, en dan nog kan je dorst hebben. Ik sta soms echt van mezelf te kijken.
Nou goed, ik had geloof ik al verteld dat we in een hotel sliepen met airco in blagoevgrad? Ik raad het niemand aan om dat te doen in een land waar het zo heet is, want je gaat die airco veels te veel gebruiken. Dus jawel, met zo'n 45 graden hier zit ik me de pleuris te snuiten door die stomme airco haha. Niet meer doen dus.
We zijn vanuit Blagoevgrad met de bus naar melnik vertrokken. Het ging allemaal goed, daar was ik blij om, want ik heb dit jaar voor het eerst bijna niks van de reis gepland. Tot nu toe gaat het soepel. In de bus was het, mwoah, BEST warm, waardoor het buiten koel leek, maar de reis was echt heel erg mooi door de bergen heen.
En we zagen melnik al van een afstandje liggen door de prachtige rotsformaties. Het lijkt een beetje op de grand canyon en heeft een soort western decor, echt mooi. Het dorp zelf is ook heel schattig en lieflijk, heel bourgondisch, en oogt een beetje grieks, maar toch met een heel eigen stijl. Het ligt ook redelijk dicht bij de griewkse grens trouwens.
In Melnik hebben we weer een kamer voor 30lv gekregen, met een grandioos uitzicht, echt onbetaalbaar. Er zat ook een balkon bij, en oma was echt super. We kregen meerdere keren koffie, fruit en groente aangeboden door de schat. We hadden ook een geluk dat de kleindochter heel goed engels kon spreken, zodat ze ons met verschillende dingen kon helpen.
Op het heetst van de dag (tussen 1 en 3 zo'n beetje) houden we vaak even een siesta, wat echt niet overbodig is hier.
Na ons bejaardenslaapje zijn we weer lekker het dorp ingegaan en hebben we genoten van de mooie omgeving.
De volgende dag zijn we echt een wandeling gaan maken door de bergen. Het is wel pittig met die hitte, moet ik zeggen. IK voel me bijna echt een bejaarde (voel je maar niet aangesproken hoor, oma, jij valt niet in die categorie).
Maar het loonde alle moeite, want de omgeving was echt prachtig! Echt joh, ik heb zelden zulke mooie uitzichten gezien. En ook hier weer, geen mens tegengekomen, behalve helemaal op het eind een stel. Het blijft bijzonder. Ook in het uitzicht zelf zie je geen huis, geen mens, helemaal geen beschaving, alleen ongerepte natuur, super.
In melnik hebben we ook weer heerlijk gegeten. Ze hebben in bulgarije veel gegrild vlees, en dan vooral kip. Toh smaakt de kip hier veel sappiger en malser, en zijn de stukken zo groot, dat je gaat twijelen aan het feit of het wel echt een kip was. Maar vandaag hebben we het antwoord gevonden. Hier hebben we ze aan het spit zien hangen, bijna zo groot als kalkoenen! Daar verbleken onze nederlandse kipjes bij, onze kippen zijn een belediging voor deze bulgaarse kippen! Maar genoeg over kippen, ik draaf door.
Vannochtend zijn we vanuit melnik vertrokken naar sandinsky. We nemen vanmiddag de bus naar Bansko, dat dus in het pirin gebergte ligt. We stonden in melnik op de bus te wachten toen er een bulgaarse vrouw op ons afliep en van alles over sandinsky, bussen en machines begon te zeggen waar we helemaal niks van begrepen. Met een hoop gebaren en luid gepraat en gewijs begrepen we dat die man met de auto waar ze naartoe wees naar sandinsky reed en dat hij ons mee kon nemen voor 2lv, hetzelfde bedrag als voor de bus. Wat we er verder uit begrepen was dat de bus misschien niet zou rijden of wellicht later zou komen, en er bovendien langer over zou doen.
Ook hier stonden we weer een beetje voor een dilemma: was het betrouwbaar? We besloten de gok te wagen en een beetje vertrouwen te stellen in de medemens. Samen met nog een man en een oma werden we in de lada gepropt en gingen we op weg. Je kan je wel voorstellen hoe stefan zich voelde, hij had al allerlei levendige fantasieen over berovingen enzo. Maar de man reed keurig naar het busstation van sandinsky en rekende keurig af, en gaf zelfs wat informatie over de bus naar bansko.
We hebben toen meteen bij het busstation nagevraagd hoe laat de bus naar bansko ging. Die ging om 3 uur, wat betekende dat we hier dus nog zo'n 6 uur hadden om door te brengen. Prima, want het stadje zag er gezellig en redelijk groot uit.
Het enige probleem waren onze tassen. Maar toen kwam ik op 't idee om gewoon bij een gigantisch sjiek hotel te vragen of we ze daar even mochten laten en ze vanmiddag weer op konden halen. En jawel, onze tassen werden netjes opgesloten in een vergaderzaaltje, en we konden ze vanmiddag weer ophalen. Nu waren we helemaal vrij om te gaan waar we wilden, heerlijk! En nu zitten we dus even in dit internetcafe, omdat we verwachten dat er in bansko wel geen zal zijn, net als in melnik. Ik hoop dat we mooie wandelingen kunnen maken in de bergen, lijkt me gaaf.

Erik, leuk dat je ook op mijn site reageert, hoe is het daar bij jou? Hier is nog geen spatje regen gevallen. De mensen zijn hier non stop aan het sproeien, ook zandweggetjes, ik denk tegen het stuiven. Soms lijkt het wel of ik in afghanistan loop, zo droog en dor is de omgeving, maar tegelijkertijd is er ook onwijs veel groen hier.
Leontine en John, ook bedankt voor jullie stukje, leuk dat jullie ons volgen. Het is inderdaad goedkoop hier, maar al met al kost het wel een flinke duit, maar het is voor het goede doel he? Hoe bevalt amerika jullie? Hebben jullie erik al ontmoet?
De salades zijn hier heerlijk, ik heb nog nooit zulke grote en lekkere olijven op. ik hoop wat kaas en olijven mee te kunnen nemen. DE yoghurt is hier ook echt lekker, bijna kwark, super.
En oma, trouwe fan, lekker blijven volgen, ik moet altijd enorm lachen om jouw reacties. Ik moet je zeggen dat ik op sommige momenten 18 graden meer zou kunnen waarderen dan 38 graden.
Ron en marja of mama en kees, als jullie dit lezen: hoe is het met pip en mik? Gaat alles nog goed? Geef ze maar wel een knuffel en een aai, anders worden ze misschien zo eenzaam.
Nou, ik houd het hierbij, ik hoop weer op lekker veel reacxties!
Liefs,
Mies en steef

  • 17 Augustus 2007 - 10:43

    Leontine En John:

    Hey luitjes
    Gaaf he als je zolang niemand tegenkomt, dat hedden wij in Amerika ook. Soms namen we juist expres een of ander zandweggetje wat niet eens op de kaart stond en dan reden we gerust twee en een half uur met maar vijf tegemoetkomende auto's. Heerlijk is dat. Al die drukte hoeft niet he? jullie lijken ook al wat bejaard te worden als ik dat zo hoor. Leuk dat jullie zo ontzettend veel ondernemen en wandelen, dan zie je ook het meest. Voor jullie is het daar dan misschien en stuk duurder dan vorig jaar, voor ons klinkt het super. Als ik het vergelijk met Amerika : een glaasje wijn kost per definitie 7 dollar (ongeveer 5 euro) maar 10 dollar is ook niet vreemd hoor. En dan moet je niet denken dat je een lekkere grote bel hebt hoor, nee gewoon een mager glaasje.
    Dus ik kan me voorstellen dat Erik ook zegt dat hij het bij jullie heel erg goedkoop vindt. Als je wat van die salade's mee naar huis kunt nemen moet je dat maar doen (zal best lukken met die temperatuur). Grappig dat Stefan zo bezorgd is als jullie met en "soort privetaxi" gaan, dat is toch juist lief.
    Toch heb ik liever iets hogere temperaturen dan hier hoor, ik snap wel dat jullie af entoe verlangen naar 18 graden maar dat ben je alweer snel zat hoor. Wij zijn nu drie dagen thuis en na ook bij ons 30 en meer graden heb ik het toch alweer gezien die regen en zo.
    Ik vind je verslagen erg leuk, blijf maar flink schrijven. Leuk dat Erik gelijk heeft gereageerd, ik heb hem gisteren avond jouw site door gemaild.
    Heel veel plezier en geniet toch maar van die warmte hoor. Nog even een klein berichtje...Erik moet in Amerika als ze op project zijn wel 6 liter water drinken per dag, ik vind 2 (dieet) liter per dag al veel.

    Groetjes Leontine en John en Bart en Tom



  • 17 Augustus 2007 - 13:59

    Marja En Ron:

    Hoi vakantiegenieters,

    Gisteren, donderdag, hebben we na thuiskomst de kattenzorg van Margreet overgenomen. Mik heb ik niet gezien, maar Pip was aanwezig en liet zich uitgebreid aaien. Ik zit hier nu dus nog steeds te snotteren (niet van de airco maar van mijn lichtelijke alergische neigingen)dus volgende keer na zo'n kroelpartij toch maar even gelijk handen wassen aan de buitenkraan! Ze was trouwens ook wel een beetje zielig, net als jullie Bulgaarse katten. Toen wij binnen waren voor de planten (waarvan het kruidengedeelte met name ook zielig doet na een waterloze week)stond ze iedere keer met de voorpootjes op de vensterbank van het grote zijraam naar binnen te kijken en vreselijk zielig te miauwen!! Ze wilde duidelijk ook wel even naar binnen. Straks gaan we ze weer even bezoeken. Hopelijk zien we Mik dan ook. Onze complimenten voor de boeiende en uitgebreide verslagen. Jullie beleven genoeg, zo te lezen! Veel plezier verder en groetjes,

    Marja en Ron

  • 17 Augustus 2007 - 14:00

    Mo'tje:

    Mogge!!! Ouwe padvinders!

    Wat breng je dat toch weer leuk Mies! Hardstikke leuk om je reis te volgen, vanuit dit schattige zolderkamertje waar je de regen hard tegen de ramen hoort tikken! Ik zal je trouwens ook even vertellen dat ik weer een normaal leven kan gaan leiden, zoals eten, slapen en plezier maken, aangezien ik eeeindelijk me scritpie heb mogen inleveren en verdedigen. Ben nu bachelor, op naar de master!
    Heel veel plezier nog, schiet maar wat mooie kiekjes. Zo'n kip lijkt me wat trouwens... :)

    Tot gauw! Heel veel liefs Monique

  • 17 Augustus 2007 - 15:25

    Oma John:

    Hallo genieters,

    Wat een verrukkelijk verslag weer van al wat jullie de afgelopen dagen gedaan en gezien hebben! Zo nu en dan krijg ik het gevoel dat ik stiekem meelift in de kontzak van Steef (okee, sorry, ander plekje dan!)en daardoor de kans krijg een land te leren kennen waar ik nog nooit geweest ben.

    Ook de soms wat summiere berichtjes van Erik volg ik met grote belangstelling. Via Leontine en John weet ik dat het daar keihard buffelen is in nogal extreme weersomstandigheden. Als je hoort dat het drinken van 6 liter(!) water per dag voor Erik en zijn teamgenoten een strikte voorwaarde is om gezond te kunnen blijven bij het zware werk dat zij doen, zij ondanks dat geweldige prestaties leveren, dan zou ik niet weten waar een pet te koop is die groot genoeg is om daarvoor af te nemen (zelf breien dan maar?).

    In schril contrast met wat jullie ervaren aan ongerepte natuur en pure stilte, barst in Rotterdam morgen weer het geweld los van gierende Formule 1 racewagens die door de binnenstad scheuren tijdens de Bavaria City Race. Zoals jullie weten houd ik wel van een beetje leven in de brouwerij, maar van wat dan ook genieten is nu eenmaal leuker als je het met iemand kunt delen en dat zit er morgen waarschijnlijk niet in.
    Geen probleem, er zijn genoeg andere mogelijkheden. Een daarvan is via e-mail met jullie en Erik kunnen rondreizen op plekken van de wereld die ik nog nooit heb gezien, en voor mij is dat elke keer feest!

    Ik verheug mij nu al op het volgende verhaal over wat jullie beleefd hebben en ben benieuwd met welke antieke computer je geconfronteerd zult worden als je daarvan verslag wilt doen. Misschien iets om je oma voor mee te nemen op de volgende reis? Min maal min is plus, toch?

    Dag lieve Michelle en Stefan, nog veel verrassende ontdekkingen gewenst in Bulgarije en warme groeten uit Rotterdam van Oma John.




  • 17 Augustus 2007 - 15:55

    Leentje:

    Hey ouwelui,

    de verhalen zien er weer super uit! en net als bij naat verspreid ik het lezen ervan over meerdere dagen haha. Hey nog heel veel plezier daar en ik zie dan graag de foto`s een keer als we weer wat gaan afspreken!

    Liefs Annaleen

  • 17 Augustus 2007 - 16:24

    Marja En Ron:

    Geen zorg, net weer even bij jullie stulpje geweest voor de kattenverzorging. Pip komt bij aankomst gelijk enthousiast aanlopen en kopjes geven maar Mik hield zich weer van de domme.
    Ron heeft wat lopen rammelen met het voerblik en toen hij bij de oude schuur binnenkwam sprintte Mik er door de kapotte zijruit vantussen. Hij komt t.o.h. niet naar je toe, maar we weten in ieder geval dat ie in de buurt is nu we hem gezien hebben.

    Groetjes,
    Marja en Ron

  • 17 Augustus 2007 - 19:21

    Erik:

    hey michelle en stefan,

    dat van die dierentuin klinkt erg leuk ik denk dat ik hier in de usa ook een dierentuin ga bezoeken gewoon om te kijken hoe anders het is in vergelijking tot nl. ik geloof inderdaad best dat je met gemak anderhalf liter kan drinken tijdens je avond eten. want wat ik hier geleerd heb is dat als het zo heet is als bij jou en mij. je dan ongeveer 1 liter PER UUR zweet. en dat verklaard een hoop denk ik. en wat betreft die ongerepte natuur, ik wil met je ruilen. er is hier (waar ik ben geweest) alleen in Wupatki ongerepte natuur. je bent daar ongeveer 40 km van de beschaafde wereld verwijderd. dus als je daar in het midden van de woestijn zonder water zit. dan kan je het gerust vergeten.ik kan mew voorstellen dat alles bij elkaar veel kost want (wat ik zou denken) is oh dat is goedkoop laten we het meenemen snap je en als je dat met alles doet dan kost het denk ik idd een flinke duit ja.
    en nog maals sorry dat ik niet zulke groote teksten kan schrijven. ik moet echt jou tekst lezen voor een stukje en dan een stukje schrijven en dan weer lezen enzovoorts dus dat zou de verklaring kunnen zijn dat het een beetje lijkt als of het op sommige plaatsen in eens stopt.

    groetjes



    Erik

    van uit het verre Flagstaff.

    ;-);-);-);-);-);-);-);-);-);-);-);-);-);-);-);-);-);-);-);-);-);-);-);-);-);-);-);-)

  • 17 Augustus 2007 - 20:41

    John:

    hoi michelle en stefan,

    een korte aanvullende reactie op de reactie van leontine. misschien is voor de foto's www.mijnalbum.nl een alternatief voor waarbenjij.nu. zoals wij ook gedaan hebben. helemaal gratis. je hebt wel een snelle verbinding nodig.

  • 19 Augustus 2007 - 09:35

    Broertje Bob:

    Hey Mies en Steef!!
    Wij (Ik, mam en pap) zijn gister thuis gekomen van Italie. Was erg leuk :)
    Zo zo dus je had geen tijd om je eigen erslag na te lezen? Haha misschien moet je toch nog maar wat harder op die toetsen rammen ;)
    Pff ben je net vroeg opgestaan om te paintballen, raften of karten, is het park dicht! Dat is wel jammer..
    Maarja misschien komen jullie nog wel zoiets tegen.
    Oow dat is mierenneuken! Ik heb het net even aan mam gevraagd, anders snapte ik er niks van O_O
    Maargoed.
    Zo dat is best gaaf zo'n ''privé'' dierentuin met beren en leeuwen!
    Woah 45 graden! In Italie had ik het al bloedheet! En het is in Italie echt niet zó warm! Ik zou dat echt niet volhouden! en ik had daar zelfs momenten dat ik naar het weer van Nederland verlangde!!
    Maargoed, dit was dan mijn 1e reacxtie, zoals jij het schrijft :P Tog écht harder op dat toetsenbord rammen hoor!
    Veel plezier met jullie wandelingen in de bergen!
    Groetjes je Broertje Bob!

  • 19 Augustus 2007 - 16:42

    Kees:

    Hallo luitjes,

    Geweldige verhalen weer, interessant en grappig verteld,heerlijk om te lezen.
    Hed falt oock nie meee um te tiepuh op een kracurmikkig toettsubord.
    Ik hoop dat jullie veel foto's hebben gemaakt van die "dierentuin" (spooky...), een geweldige belevenis lijkt me. Ik hoop dat de dieren daar nog een beetje een leven hebben (zij waren per slot van rekening geen communisten...).
    Wij zijn gisterenavond uit Italie teruggekeerd. Het was errug gezellig met Ar, Syl en Denny erbij, maar we misten jullie aanwezigheid toch wel een beetje. De camping was redelijk. Gelegen op een heuveltop had je welliswaar prachtig uitzicht maar het kon er ook wel winderig zijn (net als ik...). Ook koelde het 'savonds behoorlijk af. Er waren daar heel veel zwerfkatjes, alleen maar jonkies gek genoeg, allemaal heel lief, speels en ze zagen er goed uit. Maar waar hun "ouders" zijn is mij een raadsel.
    Doe het rustig aan met die hitte. Hou je siesta's op z'n tijd en veel drinken!!
    Veel liefs van ons allen
    Groeten uit een grijs Nederland
    Kees

  • 19 Augustus 2007 - 17:05

    Aimee:

    Hallo lieverds,
    Hoe gaat het daar in het snikhete bulgarije???? Wij zijn net gisterenavond thuisgekomen, in een keer doorgereden vanuit toscane, 5.30 uur vertrokken en om 21.00 uur thuis! Was wel een lange rit maar toch is het goed gegaan gelukkig. Hebben in italie geen tijd en gelegenheid gehad om internetcafes te bezoeken maar gisterenavond heb ik gelijk de computer aangezet om jullie verslagen te lezen. Wat een getalenteerde schrijver ben je toch michelle, heerlijk om zo alles mee te beleven wat jullie allemaal mee-en doormaken. Maar ik begrijp dat het wel afzien is om in die temperatuur te lopen. zorg goed voor jullie zelf he, idd veel rusten en drinken hoor. Onze vakantie was ook erg geslaagd, we hebben veel gezien in toscane, Florence en Siena en Lucca, Pisa en Gimignani en Certaldo, Vinci, de geboorteplaats van Leonardo, allemaal zeer de moeite waard, vooral Florence was erg indrukwekkend. Jullie zullen het op de foto`s nog wel zien, hoewel je het toch nooit zo ervaard op de foto als in het echt. We hebben ook een mooie rit door de Chiantistreek gemaakt. En natuurlijk veel gelachen met Arjen en Sylvia.
    Thuis zullen we alles uitgebreid doorpraten en dan kunnen we lekker vakantieverhalen uitwisselen.
    Dan ga ik nu weer verder met mijn gebergte wasgoed, heel veel liefs en dikke kussen!
    Mam.

  • 20 Augustus 2007 - 17:16

    Frank:

    Ha die Michel en Stefan.

    wat een prachtige vakantie hebben jullie zo zeg. Als ik je verhaal zo lees lijkt het me ook leuk om dit land eens te bezoeken. Wel jammer dat het ruim over de 40 graden is. Dat is weer een beetje te veel van het goeie heh? Ik zou het ook niet gelijk voor 100% vertrouwen als je met allemaal vreemde mensen in een LADA gepropt moet worden. Dus Stefan je bent niet de enige. Maar gelukkig zijn jullie wel veilig aangekomen met die LADA. Ik hoop voor jullie dat je nog veel mooie wandelingen en mooie dingen mag meemaken in deze vakantie.

    Heel veel groetjes,

    Frank

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bulgarije, Sofia

Bulgarije

Recente Reisverslagen:

30 Augustus 2007

Veliko Turnovo-Sliven-Burgas

26 Augustus 2007

Kalofer-Kazanlak-Triavna-Veliko Turnovo

24 Augustus 2007

Plovdiv-Kalofer

21 Augustus 2007

Sandansky-Bansko-Dobrinishte-Septemvri-Plovdiv

17 Augustus 2007

Blagoevgrad-Melnik-Sandansky
Stefan en Michelle

We zijn al ruim 7,5 jaar samen, en hebben het erg leuk samen. Omdat we van reizen en actief vakantie vieren houden hebben we besloten met de backpack op vakantie te gaan. Dit hebben we nu al drie keer gedaan. De eerste keer hebben we geinterrailt door Polen, Slowakije, Hongarije en Tsjechië. Drie jaar terug zijn we drie weken rondgetrokken door Slowakije, twee jaar terug was dat Bulgarije. Dit jaar wordt het Montenegro en een stukje Albanië! Misschien nog een randje Macedonië, ligt er aan waar we zin in hebben!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 537
Totaal aantal bezoekers 82623

Voorgaande reizen:

14 Juli 2009 - 11 Augustus 2009

Montenegro en Albanië

10 Augustus 2007 - 02 September 2007

Bulgarije

13 Juli 2006 - 03 Augustus 2006

Slowakije

10 Juli 2005 - 11 Augustus 2005

Interrailen

Landen bezocht: