Veliko Turnovo-Sliven-Burgas - Reisverslag uit Boergas, Bulgarije van Stefan en Michelle - WaarBenJij.nu Veliko Turnovo-Sliven-Burgas - Reisverslag uit Boergas, Bulgarije van Stefan en Michelle - WaarBenJij.nu

Veliko Turnovo-Sliven-Burgas

Door: Mies

Blijf op de hoogte en volg Stefan en Michelle

30 Augustus 2007 | Bulgarije, Boergas

Haaaai

Nou, dit zal wel ons laatste berichtje zijn, dus daarna kunnen jullie weer opgelucht ademhalen, want dan zijn jullie van je huiswerk af :P
In Veliko Turnovo hebben we voor 't eerst die vakantie slecht weer gehad, maar dat was eigenlijk ook maar een dagje, daarna was het weer 30 graden of meer, en inmiddels in burgas al 38. In Veliko Turnovo hadden ze een hele mooie licht en geluid show, een heel spektakel waarbij de gebouwen (een soort kerkje en ruines van een soort kasteel ofzo) op de berg centraal stonden en geheel belicht werden. Was heel mooi om te zien, maar helaas hebben we hem niet helemaal kunnen zien en stonden we een beetje verkeerd, waardoor we niet alles zagen. We wilden de volgende avond daarom op tijd op de goede plaats zijn, maar uitgerekend die avond was er geen show. Er moet namelijk iemand voor betalen, en dan kan de rest het gratis zien. Die avond betaalde er dus niemand.
Veliko Turnovo was verder niet echt spektaculair. We hadden wel een super mooi uitzicht over de stad tijdens het eten, dat was echt heel erg gaaf, maar heel veel bijzonders heeft de stad verder niet te bieden. We hebben die ruines bezocht, maar toen regende het pijpenstelen, dus dat was ook niet zo grappig meer. Verder zijn we naar een enorm winkelcentrum gegaan waar we geshopt hebben, maar we vonden het niet erg om weer weg te gaan naar de volgende stad. Dat werd Sliven, omdat steef op internet had gelezen dat je er kon zwemmen ;)
Met de bus zijn we door naar sliven gegaan. Er ligt een hele mooie snelweg van veliko turnovo naar sliven, maar uiteraard gaat de bus dwars door de bergen heen, waar we heen en weer worden geslingerd door de vele bochten en zowat groen uit de bus komen. Bulgaren kunnen echt onlogisch zijn.
In Sliven vonden we na een tijd zoeken een hotel, dat er van de buitenkant lekker goedkoop uitzag en dat ook wel was, dus dat werd ons nieuwe onderkomen. We keken zo de bergen in vanuit onze kamer, dus ons uitzicht was ook erg leuk. Bovendien hadden we cartoon network op de tv, wat we erg zijn gaan waarderen deze vakantie, dat moeten ze echt weer in nederland invoeren. Net als het verkopen van maiskolven met zout langs de weg tyrouwens, erg lekkere snack. Daar had ik er dus ook meteen 2 van op na aankomst, want we hadden nog niet echt middag gegeten. Sliven was best een gezellig stadje, en alles lag lekker dicht bij elkaar, dus we hoefden nooit lang te lopen.
In het hotel vroegen we naar een zwembad, en die bleken ze inderdaad te hebben. Dus de volgende dag meteen naar het park gegaan en daar lekker het ijskoude water ingesprongen om af te koelen. Dat was echt een leuke dagbesteding, heb ik m'n bikini toch niet voor niks meegenomen.
's Avonds hebben we in het billiard centrum tegenover ons hotel gepoold en ge-laser-hockeyt, waarbij we zowat in onze broek/rok piste van de meligheid. Het schijnt heel grappig te zijn om mij de puck te zien volgen die over de plaat alle kanten op schiet.
Na Sliven zijn we met de trein naar Burgas gegaan, waar we vanmiddag zijn aangekomen. De zee is erg mooi, groenblauw, heel anders dan in Nederland. Het strand is niet zo groot, en ook niet zo lang, we hadden het groter verwacht en meer toeristischer, dat valt namelijk wel mee. We hadden ook verwacht dat er een grote boulevard langs het strand zou lopen, maar er is eigenlijk maar 1 straat die uitloopt op het strand, en dat is meteen de winkelstraat die heel lang doorloopt.
We weten nog niet wat we morgen gaan doen, er schijnt een karting te zijn, dus die gaan we waarschijnlijk opzoeken.
Overmorgen vliegen we om ik geloof 11 uur naar Krakow, en de dag erna om iets van 13 uur naar Brussel, dan zit ons avontuur er op.
Nou, ik weet niet of we nog kans krijgen om jullie eventuele komende reacties te lezen, maar anders kunnen we ze altijd thuis nog lezen. In ieder geval bedankt voor het reageren, en sorry dat ik je overtroffen heb naat, kijk maar hoe je me op een andere manier weet te overtreffen :) Reizen is een goed doel in ieder geval!
Vind het wel vervelend dat jullie mik steeds maar niet zien, hoop dat ie in die schuur zit en wel z'n eten op eet. Gelukkig zijn we straks weer thuis om het over te nemen. Ohja mam, heb je zin om maandagmiddag boodschappen met mij te doen met de auto? Dan kan ik lekker veel meenemen en dan kunnen we ondertussen egzellig bij babbelen. Goed dat de bbq zo geslaagd was, kon ook niet anders. Volgend jaar hoop ik erbij te kunnen zijn. Misschien geven wij er nog wel eentje deze zomer. Ron en Marja, stefan kijkt elke dag trouw op de telefoon of hij nog een smsje heeft ontvangen van jullie front, maar ik denk dat jullie telefoon uitstaat ofzo? Misschien kun je hem verblijden met een smsje :)
Nou lui, tot snel, want nu schiet het wel op. Heel veel liefs aan iedereen!

Mies en steef

• 30 Augustus 2007 - 20:00

Sis:

Ik zal ook eens wat laten horen :p

Laat je de kartbaan wel heel deze keer Mies. Anders moet Steef er weer voor opdraaien en ik weet niet of dat goed is voor zijn reputatie in die hoek van Europa....

Die maiskolven heb ik ook mogen ontdekken op Cyprus, maar die gooien ze daar eerst op de bbq en ze ruiken dan naar popcorn :D

Ik heb jullie trouwens misschien nog heel even gezien want toevallig vlogen we nog over Bulgarije ook. Vanuit de lucht zag het er allemaal maar hetzelfde uit natuurlijk, maar nu ik jullie verhaaltjes zo heb gelezen is er duidelijk wel een stuk meer te zien :p

Tot snel en goede reis terug alvast!

• 03 September 2007 - 19:38

Oma John:

Als alles volgens plan verlopen is zijn jullie inmiddels thuis na een bijzondere vakantie, waarvan je iedereen hebt laten meegenieten door de prachtige verslagen.
    Of je dit bericht van mij ooit te lezen krijgt betwijfel ik, want verzenden lukt om een of andere reden al een hele poos niet meer.
    Dit is dan ook een laatste poging om jullie te laten weten dat ik heb genoten van de verhalen over jullie belevenissen en die steeds heb doorgestuurd naar opa Jacques, zodat ook hij in gedachte met jullie mee kon reizen.

Dag lieve Michelle en Stefan, lieve groeten en wellicht tot binnenkort!