Interrailticket besteld! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Stefan en Michelle - WaarBenJij.nu Interrailticket besteld! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Stefan en Michelle - WaarBenJij.nu

Interrailticket besteld!

Door: Mies

Blijf op de hoogte en volg Stefan en Michelle

09 Mei 2005 | Nederland, Amsterdam

Hallo lui,

Nou, nadat Steef en ik een actie hadden ontdekt van de NS waarbij je kans maakt op het tweede ticket gratis hebben we er maar meteen eentje besteld. Dat gaat via www.interrail.nl. Die actie loopt tot 15 mei. Onder de advertentie stond de knop 'hier bestellen' (ofzoiets) waar wij dus logischerwijs op drukten om verder te gaan. Na het formulier op mijn naam te hebben ingevuld kreeg ik de woensdag een reactie van NS. Ze belde me om mijn aanvraag te bevestigen (doen ze altijd). Voor de zekerheid vroeg ik nog even of we nu wel kans maakten op 2e ticket gratis. Reactie was echt absurd. 'Nee, je hebt geboekt via de terugbelservice en niet via internet, dus maak je geen kans'. Dus ik reageerde natuurlijk erg verontwaardigd. Wat is dit nou weer? Ik heb via internet besteld, ik heb op de knop gedrukt onder die actie, dan is het toch logisch dat je er kans op maakt? Nou, daar was ze het wel mee eens, maar het was volgens haar niet zo, maar dan zou ze het voor mij wel even gaan uitzoeken. Ze zou me dan de volgende dag terugbellen.
Nadat ik had opgehangen, in redelijk geïrriteerde staat, pakte ik m'n spullen om naar steef te gaan en ging naar buiten, pakte de fiets, tot m'n moeder riep. Ze had die vrouw van de NS weer aan de lijn. Ik nam de telefoon aan en een beetje knullig zei ze dat ze een domme vergissing had gemaakt omdat het morgen bevrijdingsdag was en ze dan natuurlijk niet werkten. Met een ingehouden lach hing ik weer op. Wat een sukkels daar...
Uiteindelijk heeft ze me niet meer te pakken kunnen krijgen, maar vandaag werd ik weer door iemand van de NS gebeld, een man (of jongen) dit keer. Hij had doorgekregen van die vrouw wat er aan de hand was. En natuurlijk kreeg ik mijn gelijk: die actie gold ook gewoon als je het netjes volgens de regels had gevolgd en dat formulier via internet had ingevuld, doh!
Maar nu wilde hij van mij de bevestiging van de bestelling van het ticket. Zone C en D, klopt. 'Dat wordt dan €289'. Nou wist ik zeker dat ook dat niet klopte, want er staat toch echt €275 op de site. Sjongejonge wat een knuppels daar! Dus ik bleef volhouden dat het 275 was en hij dat het 289 was, maar omdat klant koning is ging hij het toch maar checken voor me. Allerlei gegevens werden ingevuld en uiteindelijk gaf hij me toch wel gelijk, want het was inderdaad €275. Ha, mooi, je moet wel zeker zijn van je zaakjes bij de NS, want ze naaien je waar je bijstaat.
Nou, nu is alles toch nog goedgekomen, nu maar hopen dat we die tweede ticket winnen! Scheelt weer wat centen. Okee, dat was het tot so far, later weer meer.

Ps ik heb nu dezelfde backpack als Stefan, ook zo'n groene. Met mijn 1.82 was die rooie veels te klein bij nader inzien, dus heb ik hem snel even omgeruild.

Groetjes

Mies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stefan en Michelle

We zijn al ruim 7,5 jaar samen, en hebben het erg leuk samen. Omdat we van reizen en actief vakantie vieren houden hebben we besloten met de backpack op vakantie te gaan. Dit hebben we nu al drie keer gedaan. De eerste keer hebben we geinterrailt door Polen, Slowakije, Hongarije en Tsjechië. Drie jaar terug zijn we drie weken rondgetrokken door Slowakije, twee jaar terug was dat Bulgarije. Dit jaar wordt het Montenegro en een stukje Albanië! Misschien nog een randje Macedonië, ligt er aan waar we zin in hebben!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 82625

Voorgaande reizen:

14 Juli 2009 - 11 Augustus 2009

Montenegro en Albanië

10 Augustus 2007 - 02 September 2007

Bulgarije

13 Juli 2006 - 03 Augustus 2006

Slowakije

10 Juli 2005 - 11 Augustus 2005

Interrailen

Landen bezocht: