Dit keer wordt het Bulgarije! - Reisverslag uit Dordrecht, Nederland van Stefan en Michelle - WaarBenJij.nu Dit keer wordt het Bulgarije! - Reisverslag uit Dordrecht, Nederland van Stefan en Michelle - WaarBenJij.nu

Dit keer wordt het Bulgarije!

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Stefan en Michelle

11 Juli 2007 | Nederland, Dordrecht

Hoi mensen,

Jaja, het is weer zover, ik ga jullie weer doodgooien met mijn reisverhalen. In eerste instantie zouden we niet op vakantie gaan dit jaar. We hebben eigenlijk pas op het laatste moment besloten toch te gaan. Kwam ook een beetje door het feit dat Stefan aan het afstuderen was en daarna ook meteen een baan aangeboden heeft gekregen. Dan kun je ineens niet zo makkelijk meer vrij krijgen. In ieder geval had ik voor de zekerheid aangegeven bij mijn werk dat ik de laatste drie weken van de vakantie vrij wilde houden, dat kwam ook goed uit, want die laatste drie weken gaan wij dus op vakantie. Naar Bulgarije, zoals de titel al verraad. Met mijn voorliefde voor Oost-Europese landen was het niet moeilijk om Bulgarije als volgende bestemming te kiezen. Via de afbeeldingen van google werd ik direct verliefd. Bovendien is Bulgarije klein, net als Slowakije, wat het makkelijker maakt om doorheen te reizen. Want uiteraard willen we weer met de backpack door het land trekken.
We hebben afgelopen weekend zo'n beetje op de valreep onze vluchten geboekt. Omdat Bulgarije ver weg is, en er geen directe vluchten naartoe gaan (althans niet goedkoop), moeten we zowel heen als terug overstappen. Dat wordt dus vier keer vliegen.
We vertrekken 10 augustus vanaf Brussel. Daar gaan we met het vliegtuig naar Wenen. Die nacht blijven we daar. We gaan gewoon die dag even Wenen in en kamperen gewoon op het vliegveld. De volgende ochtend gaan we door naar Sofia, de hoofdstad van Bulgarije. We vliegen op 1 september terug van Bourgas (aan de Zwarte Zee kust) naar Krakow. De volgende dag, nadat we flink veel Pools bier (Okosim!!!) hebben ingeslagen, vliegen we terug naar Brussel. We gaan waarschijnlijk met de trein van en naar Brussel. Of ik zet hier direct een oproep aan bereidwilligen om ons 10 augustus 's ochtends vroeg naar Brussel te rijden :). Dan ook maar meteen een oproep aan bereidwilligen om ons eventueel 2 september van Brussel af te komen halen?
In Bulgarije zullen we voornamelijk per bus en trein reizen. Vorig jaar was dan enkel bus. Dit jaar willen we ook graag per trein door de bergen, schijnen erg mooie ritjes te zijn.
Over de bestemmingen ben ik nog niet helemaal uit. We willen in ieder geval door het Rila en Piran gebergte (onder Sofia) en uiteindelijk naar de Zwarte Zee toe.
Ik heb er superveel zin in, en krijg al helemaal kriebels van het idee dat we weer lekker met de backpack op weg gaan en ook nog eens 4x gaan vliegen, jeeej!
We houden jullie op de hoogte. Er komt denk ik nog één bericht voor we weggaan met de bestemmingen, en daarna zal het eerste bericht vanuit Sofia (of Wenen?) zijn.
Veel lieve groetjes,

Michelle en Stefan

  • 11 Juli 2007 - 10:06

    Nicoline:

    Leuk hoor Bulgarije!! Ik ga daar ook heen dit jaar! 9 augustus vertrek ik met Stephan! Naar t zonnestrand! (gebied aan de zwarte zee) 16 augustus gaan we weer terug!

  • 11 Juli 2007 - 13:26

    Mo'tje:

    Leeeeeuk! Ik ga je reisverhalen weer vrolijk volgen vanuit dit leuke kletsnattekikkerlandje!

    Kussie Mo

  • 12 Juli 2007 - 20:45

    Puntje:

    Lijkt me ook een leuk land om eens een keer heen te gaan :)

    Veel plezier. Ik zal jullie verhalen ook aandachtig volgen!

  • 18 Juli 2007 - 09:41

    Leontine:

    Hee nicht
    Wat leuk dat ik nu ook jullie site heb, kan ik jullie ook gaan volgen.
    Ik wil je even zeggen dat ik het heel erg leuk vind dat je zo'n trouwe fan van Erik bent. Ook hij vindt dat erg leuk. Dank je wel hiervoor, dat is voor hem erg belangrijk. Wij wensen jullie natuurlijk heel veel reis plezier en veilige kilometers (dat zullen er best veel worden denk ik). Nou ik hoop voor ons vertrek nog je laatste berichtje te lezen en anders misschien vanuit Amerika (ik weet helemaal niet of dat kan maar dat merken we daar wel).

    veel liefs
    John en Leontine, Frank, Bart en Tom

  • 18 Juli 2007 - 22:16

    Oma John:

    Dit wordt voor mij dus weer volop meegenieten van jullie belevenissen. Al wat ik ooit van Bulgarije heb gezien was jaren geleden een vervuild toilet zonder deur op het vliegveld van Sofia, tijdens een tussenlanding daar. Maar als je erg nodig moet is zowel je plas als je schaamte snel verdwenen!
    Ik hoop dat je, evenals vorig jaar, weer veel schrijft over wat jij en Stefan beleven tijdens jullie reis en verheug mij daar nu al op.

    Lieve groeten en een boeiende vakantie gewenst !


  • 20 Juli 2007 - 10:33

    Mies:

    Gatver oma! Haha, je maakt me nu al enorm enthousiast! Moest er wel om lachen. Ik zie jou al gehurkt over een bruine pot staan, met je broek op je enkels, terwijl iedereen gewoon langsloopt.
    En leontine, bedankt voor je leuke reactie, ik blijf zeker een oprechte trouwe fan, want ik ben ook echt trots op hem en vind het echt leuk om zijn stukjes te lezen.
    Jullie ook een fijne vakantie gewenst!

  • 20 Juli 2007 - 11:06

    Ron En Marja:

    Heel veel plezier met jullie nieuwe avontuur!! Dat zal best wel weer lukken met jullie goede voorbereiding.Conditioneel zijn jullie ook in topvorm,dus die kleine Bulgaarse bergtoppen is kinderspel.Onze caravan staat bijna geheel ingepakt en we vertrekken morgen richting Oostenrijk. Dus wegbrengen wordt wel lastig,maar als vrijwilliger ben ik best bereid om je op 2 september op te halen in Brussel.Uiteraard blijven we jullie nieuws volgen vanuit Karinthië en daarna thuis.O ja: laat die boekjes van Sonja Bakkerovic gewoon in je bureuala liggen!!

    kus en groetjes,
    Ron en Marja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Dordrecht

Bulgarije

Recente Reisverslagen:

30 Augustus 2007

Veliko Turnovo-Sliven-Burgas

26 Augustus 2007

Kalofer-Kazanlak-Triavna-Veliko Turnovo

24 Augustus 2007

Plovdiv-Kalofer

21 Augustus 2007

Sandansky-Bansko-Dobrinishte-Septemvri-Plovdiv

17 Augustus 2007

Blagoevgrad-Melnik-Sandansky
Stefan en Michelle

We zijn al ruim 7,5 jaar samen, en hebben het erg leuk samen. Omdat we van reizen en actief vakantie vieren houden hebben we besloten met de backpack op vakantie te gaan. Dit hebben we nu al drie keer gedaan. De eerste keer hebben we geinterrailt door Polen, Slowakije, Hongarije en Tsjechië. Drie jaar terug zijn we drie weken rondgetrokken door Slowakije, twee jaar terug was dat Bulgarije. Dit jaar wordt het Montenegro en een stukje Albanië! Misschien nog een randje Macedonië, ligt er aan waar we zin in hebben!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 82634

Voorgaande reizen:

14 Juli 2009 - 11 Augustus 2009

Montenegro en Albanië

10 Augustus 2007 - 02 September 2007

Bulgarije

13 Juli 2006 - 03 Augustus 2006

Slowakije

10 Juli 2005 - 11 Augustus 2005

Interrailen

Landen bezocht: