Reis schema - Reisverslag uit Dordrecht, Nederland van Stefan en Michelle - WaarBenJij.nu Reis schema - Reisverslag uit Dordrecht, Nederland van Stefan en Michelle - WaarBenJij.nu

Reis schema

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Stefan en Michelle

06 Augustus 2007 | Nederland, Dordrecht

Hai allemaal,

De meesten zijn inmiddels zelf ook al op vakantie. Maar ik ga gewoon ongestoord door met m'n verslag. Jullie kunnen het immers bij terugkomst nog nalezen.
Wij gaan over vier nachtjes ook eindelijk op vakantie. Ik krijg al helemaal de kriebels bij het idee dat we weer gaan vliegen!
Dit jaar heb ik veel minder kunnen plannen dan andere jaren. Ik had de vorige keren altijd een soort reisschema gemaakt met de plekken die we zouden bezoeken en een uitgebreid overzicht welke bus of trein op welke tijd we zouden nemen.
In Bulgarije hebben ze helaas heel veel particuliere busorganisaties die elk hun eigen vertrektijden hebben die niet online staan. Je kunt dit in elke stad of dorp opvragen bij het busstation of bij een kiosk, maar dat kan dus alleen terplekke.
Ik heb dus alleen een paar treinreisjes kunnen plannen. De rest moeten we dus echt op de bonnefooi gaan doen.
Wat het nog eens extra spannend maakt, is de taal en hun schrift: cyrillisch, net als russisch en grieks. Dat kun je niet lezen en begrijpen. We hebben ook geen taalgids. Maar wie weet kunnen we die in Sofia scoren (engels-bulgaars) als we aankomen.
Ik zal hieronder in ieder geval de plekken neerzetten waar we heen willen gaan. We kunnen terplekke nog beslissen of we ergens wel of niet heen willen.

1. Wenen (Oostenrijk) (10 aug.)
2. Sofia
3. Blagoevgrad
4. Melnik
5. Kovachevitsa
6. Bansko
7. Kalofer
8. Tryavna
9. Veliko Turnovo
10. Bourgas
11. Krakow (Polen) ( 1 en 2 sep)

Waar we eventueel nog heen kunnen/willen:
- Dobrinishte
- Plovdiv
- Apriltsi
- Troyan

Nou, het is inmiddels wat minder warm in Bulgarije, gelukkig maar, want ik ben dit weekend alweer verbrand, ondanks mijn insmeerpogingen.
Ik heb er echt weer zin in, en ik hoop dat alles goed gaat! Dit jaar nemen we trouwens ook wandelstokken mee voor tijdens het wandelen (had je niet gedacht he).
In Wenen gaan we trouwens uit eten in het Palmhaus. Dit hadden ze ook in Zielona Gora (Polen) waar we twee jaar geleden waren. Toen wilde we ook zo graag uit eten daar, maar het was een maandag, en toen waren ze dicht. Het is een restaurant in een soort exotisch plantenoord met vlinders enzo. En 's avonds verandert het in een dansvloer, dus moet leuk zijn.
Het volgende bericht zal vanuit Wenen of Sofia zijn, ligt er een beetje aan. Ik hoop dat jullie mijn verslagen weer trouw zullen volgen en dat jullie weer zo gezellig reageren. Dat geeft ons veel voldoening en het gevoel dat we ons geluk een beetje met anderen kunnen delen.
Hele fijne vakantie gewenst aan iedereen en geniet van het mooie weer als het er is!
Liefs,

Michelle en Stefan

  • 06 Augustus 2007 - 10:47

    SiS:

    Alvast heeeel veel plezier en maak er weer wat moois van zoals vorig jaar!

    Rond de 14de kom ik overvliegen richting cyprus, dus vergeet niet even te zwaaien als je een vliegtuig ziet! :P

  • 06 Augustus 2007 - 11:02

    Annaleen:

    Hey mich en steef,

    hele fijne vakantie en geniet ervan!!! Tot snel

    Liefs Annaleen

  • 08 Augustus 2007 - 21:54

    Oma John:

    Reken maar dat ik de verslagen weer trouw zal volgen! Voor mij is dat van afstand ten volle meegenieten van alles wat jullie zien en beleven, iets waarop ik mij bij voorbaat al verheug. En mocht de zon waar jullie straks zijn te fel schijnen voor dat kwetsbare velletje, stuur die dan maar door naar mijn balkonnetje.
    Ik wens jullie een heerlijke vakantie in ieder opzicht!
    Goeie reis, veel plezier en lieve groeten van Oma John.

  • 09 Augustus 2007 - 15:16

    Nathalie:

    Fijne vakantie!!

    xxx Nathalie

  • 10 Augustus 2007 - 15:06

    Ron En Marja:

    Wij zitten alweer in een cafe, maar dan een internetversie in Klagenfurt.Als het goed is, lopen jullie 300 km. verderop van Wenen te genieten.Wij beginnen aan de paar laatste dagen. Doe voorzichtig op het Weense vliegveld en verder allebei veel plezier de komende dagen in Sofia.


  • 15 Augustus 2007 - 08:33

    Leontine En De Rest :

    He Michelle en Stefan,
    we gaan jullie verhalen natuurlijk weer trouw volgen hoor. Wij zijn gisterenavond na ontzettend veel vertraging uiteindelijk toch nog thuis gekomen. Dus nu gaan we lekker jullie verhalen lezen. onze vakantie was super maar wel vermoeiend hoor. Heel veel plezier en geniet er maar goed van.

    Groetjes Leontine, John Frank Tom en Bart

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Dordrecht

Bulgarije

Recente Reisverslagen:

30 Augustus 2007

Veliko Turnovo-Sliven-Burgas

26 Augustus 2007

Kalofer-Kazanlak-Triavna-Veliko Turnovo

24 Augustus 2007

Plovdiv-Kalofer

21 Augustus 2007

Sandansky-Bansko-Dobrinishte-Septemvri-Plovdiv

17 Augustus 2007

Blagoevgrad-Melnik-Sandansky
Stefan en Michelle

We zijn al ruim 7,5 jaar samen, en hebben het erg leuk samen. Omdat we van reizen en actief vakantie vieren houden hebben we besloten met de backpack op vakantie te gaan. Dit hebben we nu al drie keer gedaan. De eerste keer hebben we geinterrailt door Polen, Slowakije, Hongarije en Tsjechië. Drie jaar terug zijn we drie weken rondgetrokken door Slowakije, twee jaar terug was dat Bulgarije. Dit jaar wordt het Montenegro en een stukje Albanië! Misschien nog een randje Macedonië, ligt er aan waar we zin in hebben!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 82629

Voorgaande reizen:

14 Juli 2009 - 11 Augustus 2009

Montenegro en Albanië

10 Augustus 2007 - 02 September 2007

Bulgarije

13 Juli 2006 - 03 Augustus 2006

Slowakije

10 Juli 2005 - 11 Augustus 2005

Interrailen

Landen bezocht: